lördag 9 augusti 2014

LIVET

Mitt lilla projekt som jag haft i veckan börjar äntligen ta form och bli klart. För en tid sedan fick jag en matsalsgrupp som var i furu vilket jag inte tycker om men då tänkte jag att ja kan faktiskt måla det för jag tyckte om själva stilen på möbeln. Fick liksom inte riktigt tummen ur och så AVSKYR jag att slipa. MEN efter att konsulterat fram och tillbaka hur jag skulle göra med pappa Claes så hoppade jag över att slipa och målade direkt på. Med grund en gång och med själva färgen två gånger. Imorgon målar jag bordsskivan för andra och sista gången vilket också betyder att allt är helt klart för här hemma står stolar och ben redan färdiga för att bli komplett med bordsskivan. Jag är så otroligt nöjd! Och ännu bättre och roligare känns det att man faktiskt gjort det helt själv. Pluset i detta projekt är att jag märkte hur mycket jag tycker om att måla och att jag fått en stor mersmak. Vad ska man måla härnäst? Ge mig bara en pensel, färg, musik och kaffe så är jag hemma.




MALIN

Inga kommentarer: