söndag 28 september 2014

VILJAN ATT VÅGA FÖRÄNDRA

När jag slog upp mina stora mörka blå idag så fanns det inte en enda del av mig som ville gå upp. Hörde hur den något kyliga höstvinden susade utanför fönstret. Det hade surrat till vid några tillfällen i mobilen under timmarna jag låg vaken i sängen men jag brydde mig inte om de, jag orkade inte. Efter att jag slutligen tog upp mobilen och kollade av sms, Instagram, mejl och till sist Facebook där jag ofta mig tycks uppleva skräp och reklam bläddrade jag plötsligt förbi en bild med text. Jag läste det som stod och tog det till mig, jag tänkte också då på några ord ur ett sms min bonus mamma skrev till mig igår. Vips så var jag uppe ur sängen och inne i en dusch. Åkte sedan med min mamma och kollade på min syster som spelade en handbollsmatch på hemmaplan i Torslanda. Tänk vad en bild och några ord kan göra. Vi kan tillsammans hjälpa och stärka varandra, bär det med dig! Kanske är det du en dag som behöver den där bilden och eller dem orden. Låt oss hjälpas åt så kan denna värld bli så mycket bättre på många plan. Våga sträcka ut DIN hand till någon som behöver.





MALIN

Inga kommentarer: