onsdag 10 december 2014

LIVET

Vilken blåst och vilket regn det varit inatt. Dagen har ju vart hyfsat okej men jag beslutade att stanna inne då mina planer med en vän ställdes in. Har mest tagit det lugnt och vilat som jag behöver. Men vid 16 tiden kom mamma och syster med en namnsdag present sedan åkte vi på några ärenden innan vi slutade hos mormor på boendet där det var advents fika. Hon var ovanligt pigg och tappat många kilon sedan jag såg henne sist. Var första gången på mycket länge det var kul att se henne. Kan låta elakt men min mormor är mycket sjuk och ofta inte så pigg. Hon fick hemmagjord fudge som jag gjort så har hon något gott. Känns gott i hjärtat att ha varit där. Därefter väntade matlagning och handboll på teven. Gjorde riktig husmanskost idag och oj vad gott det blev. Pannbiff, potatismos, brunsås, lingon och saltgurka. Har nyss kollat på julavsnittet av PLL, sååååå bra. Ska mysa lite till i soffan innan jag kryper ner och tackar för denna dag. Hoppas ni alla har det bra och mår bra. Förhoppningsvis börjar jag komma tillbaka här....... God natt!




MALIN

Inga kommentarer: